Založení eshopu

Jak založit eshop?

Založení vlastního eshopu se může zdát náročné, ale když si správně rozfázujete svůj postup, nejde o nic složitého. Co jsou ty základy, které byste měli udělat před tím, než založíte eshop?

 

1. Určete svůj podnikatelský záměr

  • Výběr produktu 

Na základě analýzy poptávky na trhu, existující konkurence a ojedinělosti vaší nabídku se rozhodněte, co budete chtít prodávat.

  • Cílová skupina

Identifikujte vaše potenciální zákazníci a  zjistěte si jejich potřeby i zvyklosti.

2. Právní aspekty

  • Založení podnikání

Pokud ještě nemáte živnostenské oprávnění, bude o něj muset zažádat. Pro eshop se jako vhodná živnost jeví “volná – obchodní činnost”.

  • Zaregistrujte si název a doménu

Vyberte si jméno pro váš eshopu a ověřte, zda je volná ideálně stejnojmenná doména,. K její registraci využijte ověřené registrátory.

  • Obchodní podmínky a GDPR

Zformulujte obchodní podmínky a ujistěte se, že váš e-shop splňuje pravidla GDPR a ochrany osobních údajů.

3. Technické zajištění eshopu

  • Platforma pro eshop

Vyberte službu, na níž bude váš eshop fungovat.
Oblíbené jsou např:

  • Shoptet: Česká platforma pro eshopy, nabízí snadné nastavení a značné možnosti customizace.
  • Shopify: Mezinárodní platforma s velkou podporou, vhodná pro globální prodej.
  • WooCommerce: Plugin pro WordPress, který vám umožní vytvořit eshop.
  • Webhosting

Pokud nechcete využívat hostingovou platformu, budete potřebovat vlastní hosting.

  • Design eshopu 

Vyberte šablonu nebo si nechte vytvořit vlastní design. Důležité je, aby byl responzivní, tedy optimalizovaný i pro zobrazení na mobilních zařízeních.

4. Naplnění obsahem

  • Produkty

Nahrajte produkty, včetně kvalitních a autorským právem nechráněných fotografií, které následně opatřete podrobnými popisky. Uváděné informace pravidelně ověřujte a aktualizujte.

  • Cenotvorba a slevy

Nastavte ceny, vymýšlejte a pravidelně pořádejte slevové akce a zkuste zákazníky zapojit do věrnostního programu.

5. Platební a doručovací metody

  • Platební brány

Zvolte vhodné platební metody, jako jsou platby kartou, bankovním převodem nebo pomocí PayPalu. Ujistěte se o jejich zabezpečení.

  • Doprava

Zajistěte různé možnosti dopravy – doručení kurýrem, poštou nebo formou osobního odběru. Nebojte se s dopravci vyjednávat o cenách.

6. Marketing a SEO

  • SEO (Optimalizace pro vyhledávače)

Optimalizujte váš eshop pro vyhledávače, aby šel dobře dohledat hlavně na Googlu a Seznamu.

 Zvažte, na kterých sociálních sítích má smysl a začněte propagovat svůj e-shop.

Investujte do online reklam, například prostřednictvím systémů Google Ads nebo Facebook Ads a přemýšlejte jak využít vaši zákaznickou databázi k emailovému marketingu.

7. Testování a spuštění

  • Testování

Před spuštěním eshopu důkladně otestujte veškeré jeho funkce – od nákupního procesu, přes platební metody, až po doručování.

  • Spuštění

Když je vše připraveno, můžete eshop spustit a začít jej propagovat.

8. Analýza a zlepšování

  • Sledování výkonu

Pomocí analytických nástrojů, jako jsou třeba Google Analytics, sledujte návštěvnost, konverze a další klíčové metriky, zjištěné údaje shromažďujte a analyzujte

  • Zákaznická podpora

Připravte systém pro komunikaci se zákazníky, jehož prostřednictvím budete schopní rychle reagovat na jejich dotazy a řešit případné reklamace.

Kateřina Jechová

Kateřina Jechová

Marketing

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter