Tipy, jak úspěšně delegovat správu PPC kampaní a SEO služeb na agenturu

Proč delegovat správu PPC kampaní a SEO služeb na externí agenturu?

Delegovat správu PPC kampaní a SEO služeb na agenturu se může ukázat jako velmi efektivní řešení, pokud ovšem dodržíte několik základních doporučení. Připravili jsme proto několik tipů, které vám pomohou celý proces úspěšně zvládnout.

Úspěšná spolupráce s externí agenturou je primárně podmíněna jasným nastavením cílů a podoby, v jaké je chce mít zadavatel doručeny. 

 

 

Nastavte jasné cíle spolupráce

Při interních debatách o možném outsourcingu PPC a SEO služeb si nejdřív jasně nadefinujte jakých konkrétních cílů má spolupráce dosáhnout a jakým způsobem se budou dosažené výsledky měřit a reportovat. 

Pokud se jedná třeba o o zvýšení návštěvnosti webu, je potřeba říci, o kolik se má zvýšit a v jakém časovém horizontu. Je-li cílem snížení nákladů na konverzi, musíte určit v jakém termínu a o kolik se mají snížit. Chcete-li vylepšit zlepšení pozici svých stránek ve vyhledávačích, určete, na jaké pozici chcete figurovat a jak rychle chcete umístění dosáhnout. 

Zvolená agentura musí bezpodmínečně chápat vaše očekávání ohledně výsledků, způsobů jejich reportování a nastavených komunikačních metod i standardů. Bez jasně nastavených cílů je případná spolupráce předem odsouzena k neúspěchu.

 

Výběr správné agentury

Na základě dodaných referencí a vaší vlastní expertízy proveďte průzkum mezi vhodnými agenturami. Prostudujte si všechny dostupné recenze a zeptejte se známých na jejich zkušenosti s podobnými agenturami.  Pokuste se vybrat takovou agenturu, která je maximálně otevřená a transparentní ohledně využívaných metod a procesů.

Ověřte si historii vybrané agentury a spokojenost předchozích zákazníků. Zjistěte si dosaženou úroveň vzdělání a certifikace agentury i konkrétních pracovníků při využívání systémů, důležitých pro chystanou spolupráci.

Takto vybrané subjekty požádejte o dodání referencí relevantních k předmětu vašeho zájmu. Prověřte, nakolik disponují zkušenostmi ve vašem konkrétním oboru a ujistěte se, že se opravdu specializuje na předmět vaší poptávky, tedy PPC a SEO. 

 

Nastavte smluvní podmínky

Ujistěte se, že smlouva zahrnuje všechny podstatné body, hlavně zda jsou správně definované cíle spolupráce, srozumitelně nastavené KPI (klíčové ukazatele výkonnosti), platební podmínky a systém případných odměn, doba trvání smlouvy a podmínky pro její ukončení.

Nezapomeňte smluvně podchytit práva k získaným datům, tedy že účty a výstupy (typicky od systémů jako Google Ads nebo Google Analytics) jsou vaším majetkem a ne agentury.

 

Zajistěte kvalitní komunikaci

Určete osobu, která bude hlavním kontaktem mezi vaší firmou a agenturou. Domluvte si pravidelná setkání nebo videohovory, kde budete probírat výsledky, strategie a další kroky. Žádejte pravidelné reporty s jasně interpretovanými výsledky a doporučeními.

 

Sledujte a vyhodnocujte 

Sledujte domluvené KPI, tedy klíčové ukazatele výkonu, jak jste si je předem stanovili. Pravidelně vyhodnocujte, nakolik agentura plní stanovené cíle a jak se vyvíjí vaše PPC kampaně a SEO strategie.

Buďte připraveni strategii upravit, pokud výsledky nebudou odpovídat vašim očekáváním.

 

Buďte trpěliví, ale nároční

Mějte na paměti, že dosažení některých cílů, zvláště v oblasti SEO, může trvat delší čas.

Ovšem pokud agentura nesplní očekávání ani po domluveném termínu, nebojte se obrátit na konkurenční subjekt, který byl součástí úvodního výběrového řízení.

 

Zajistěte vzdělávání potřebných specialistů

Základní znalosti o PPC a SEO pomohou efektivnější spolupráci s agenturou a lepšímu porozumění nabízených strategií. Sledování novinek a trendů v oblasti digitálního marketingu je nezbytné k efektivnímu řízení spolupráce s agenturou. 

 

Závěr

Správné delegování správy PPC kampaní a SEO služeb může výrazně napomoci růstu vaší firmy. Při dodržování výše sepsaných doporučení se spolupráce s externí agenturou stane oboustranně výhodným řešením.

Jan Brychta

Jan Brychta

Copywriting & PR

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter