Retargeting a remarketing

Retargeting a remarketing: Jak znovu zapojit zákazníky a zvýšit konverzní poměr

 

Remarketing je účinná digitální marketingová strategie pro oslovení zákazníků, kteří projevili zájem o vaše produkty nebo služby.

Jak přesvědčit spotřebitele, kteří navštívili váš web, ale neuskutečnili potřebnou konverzi, jako je samotný nákup nebo třeba vyplnění formuláře? Právě na tyto uživatele se zaměřuje remarketing prostřednictvím cílených reklam, jež zvyšují šance k jejich návratu na váš web a dokončení požadované akce. Pojďme si rozebrat, jak remarketing pomáhá získat zpět potenciální zákazníky a zvýšit potřebné konverze.

 

 

Připomíná návštěvníkům vaši nabídku

Remarketing využívá principu sledování uživatelů, kteří navštívili váš web, ale neprovedli konverzi. Jsou „zachyceni“ pomocí tzv. cookies nebo pixelů, a jakmile opustí váš web, mohou být osloveni personalizovanými reklamami na jiných webech, které navštěvují.

Připomínkou vámi nabízeného produktu nebo služby zvyšujete šanci, že se zákazníci vrátí a dokončí nákup nebo jinou akci. Reklamy mohou obsahovat speciální nabídky, slevy nebo upomínky na produkty, které uživatele zaujaly.

Zvyšuje relevanci reklam

Remarketing umožňuje cílit na velice specifické publikum – uživatele, kteří již projevili zájem o vaše produkty nebo služby. Proto jsou zobrazované reklamy výrazně relevantnější než běžné reklamy servírované široké veřejnosti.

Ookud uživatel prohlížel konkrétní produkt na vašem eshopu, remarketingové reklamy mu mohou tento produkt znovu ukázat nebo nabídnout podobné produkty se speciální slevou. Taková reklama uživatele spíše zaujme a přiměje k návratu.

Zlepšuje konverzní poměr

Remarketing zvyšuje pravděpodobnost, že uživatel, který už projevil zájem o váš produkt, nakonec provede potřebnou konverzi. Remarketingové kampaně cílí na uživatele, kteří jsou již v pokročilejší fázi nákupního procesu, znají váš produkt a potřebují jen další motivaci k nákupu.

Uživatelé, kteří jsou opakovaně vystaveni remarketingovým reklamám, jsou ochotnější dokončit nákup, protože chápou hodnotu vaší nabídky.

Brání opuštění košíku

Jedním z nejčastějších scénářů, kdy se používá remarketing, je snížení počtu opuštění nákupního košíku. Uživatelé, kteří přidali zboží do košíku, ale nákup nedokončili, mohou být oslovení reklamami lákajícími k dokončení nákupu, třeba prostřednictvím nabídnuté slevy nebo bezplatného doručení.

Posiluje značku

Vedlejším efektem remarketingových aktivit je posílení povědomí o značce. I když uživatelé reklamu okamžitě nevyužijí, opakované vystavení reklamě může zvýšit pravděpodobnost, že si vaši značku zapamatují a vyhledají ji později, až budou rozhodnuti o nákupu.

Personalizace a dynamický remarketing

Jednou z pokročilých forem je dynamický remarketing. Automaticky generuje personalizované reklamy na základě konkrétních produktů nebo služeb, o které měl uživatel zájem. Pokud si uživatel prohlížel na vašem webu červené boty, mu zobrazí mu reklamy se stejnou nebo podobnou obuví.

Flexibilita a kontrola rozpočtu

Remarketingové kampaně nabízejí vysokou flexibilitu z hlediska rozpočtu a cílení. Můžete snadno nastavit, kolikrát a jak dlouho chcete reklamy uživatelům zobrazovat a efektivně řídit náklady i maximalizovat návratnost investic (ROI).

Multikanálový přístup

Remarketing lze provádět napříč různými platformami, včetně Google Display Network, sociálních médií jako je Facebook nebo Instagram) nebo videoreklamou na YouTube. Dokážete tak zasáhnout uživatele na různých místech a zvýšit šanci na úspěšnou konverzi.

Proč remarketing?

Remarketing je velice účinná strategie pro znovuoslovení potenciálních zákazníků, kteří už projevili zájem o váš produkt nebo službu. Zvyšuje relevanci reklam, zlepšuje konverzní poměry, posiluje povědomí o značce a přispívá k návratnosti investic. Díky personalizovaným a dynamickým kampaním lze remarketing přizpůsobit konkrétním potřebám a cílům vaší marketingové strategie.

Jan Brychta

Jan Brychta

Copywriting & PR

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter