Podpora místní komunity prostřednictvím digitálních kanálů

Podpora místní komunity prostřednictvím digitálních kanálů: Jak svou značku posílit lokálně?

Pro předvánoční inspiraci přinášíme příklady úspěšných online reklamních kampaní, snažících se o  posílení postavení zadavatelovy značky na lokální úrovni.

Kromě konkrétních kampaní je součástí i přehled těch nejefektivnějších digitálních kanálů pro práci s místní komunitou.

 

 

Starbucks jako místní kavárna ve vašem městě

Kavárenská franšíza Starbucks vytvořila sérii personalizovaných kampaní zaměřených na konkrétní města. Zapojily se i cílené reklamy na Facebooku a Instagramu, v nichž zadavatel zdůraznil, že místní kavárna je „součástí komunity“. 

Součástí kampaně obvykle bylo i zapojená místních umělců a influencerů. Ve výsledku se zvýšila návštěvnost kaváren a posílil se dojem, že značka podporuje místní komunitu.

IKEA je lokální inspirací

Výrobce nábytku IKEA prostřednictvím sociálních sítí a Google Ads cíleně oslovoval své italské zákazníky podle specifik jednotlivých regionů. Reklamy obsahovaly personalizované vizuály, reflektující regionální zvyky a tradice.

Kampaň dosáhla zvýšení zájmu o značku i mezi zákazníky, kteří dosud IKEu nevnímali jako „lokálního“ hráče.

Farmářské trhy podpotují místní pěstitele

Farmářské trhy v Německu spustily kampaň na Facebooku a YouTube s důrazem na podporu lokálních zemědělců. Využily přitom videa zobrazující konkrétní farmáře, jejich příběhy a pozvánky na akce. Po kampani se celkově zvýšila návštěvnost trhů a obecně i zapojení místní komunity.

Alza nabízí regionální výdejny

Alza se rozhodla propagovat své nově otevřené regionální pobočky prostřednictvím Google Maps, lokálních cílených reklam na Facebooku i Instagramu a newsletterů zaměřených na konkrétní oblasti. V nich nabízela třeba slevy určené prvním zákazníkům. Kampaň měla za následek výrazný nárůst povědomí o pobočkách a zvýšení lokálních objednávek.

Pilsner Urquell vypráví místní příběhy

Plzeňský pivovar spustil na sociálních sítích a v lokálních médiích kampaň, v níž odvyprávěl příběhy spojené s tradicí čepování piva v konkrétních regionech. Zahrnovala i soutěže a akce v místních restauracích. Výsledkem bylo posílení vnímání značky jako tradičního brandu, pevně spojeného s českou kulturou.

 

Jaké jsou efektivní digitální kanály pro práci s místní komunitou?

 

Facebook a Instagram:

Díky přesnému geografickému cílení jsou obě sítě ideální pro oslovování konkrétních regionů. Lokální události, příběhy a soutěže na těchto platformách podporují vysokou míru zapojení.

 

Google Ads a Google My Business:

Kombinace PPC reklamy a optimalizace profilu na Google My Business pomáhá zvýšit viditelnost značky při vyhledávání v dané oblasti. Navíc tzv. Lokální kampaně na Googlu umožňují propagovat akce, výdejny nebo pobočky.

 

YouTube:

Krátká videa s příběhy nebo osobními výzvami fungují na lokální úrovni dobře, zejména pokud osloví emoce nebo zobrazí reálné příběhy.

 

Lokální influenceri:

Spolupráce s influencery, kteří mají vliv v daném regionu, pomáhá při budování důvěry a rozšiřování dosahu.

 

Newslettery a SMS kampaně:

Přímá komunikace s místními zákazníky formou emailu nebo SMS se hodí v případě speciálních nabídeky či pozvánky na akce.

 

Lokální média a spolupráce s komunitami:

Spolupráce s regionálními blogery, online magazíny a místními komunitními skupinami na Facebooku může dodat kampaním autenticitu.

 

Kombinace výše zmíněných taktik a kanálů může efektivně posílit značku v konkrétní lokalitě a zvýšit její zapojení do místní komunity. Vždy je však klíčové přizpůsobit sdělení kulturním a sociálním specifikům daného regionu.

Jan Brychta

Jan Brychta

Copywriting & PR

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter