E-shop bez návštěvníků je jako výkladní skříň obchodu v ulici, kam nechodí lidi. Taky nic neprodáte. Otázka dne tedy zní: Jak zvýšit návštěvnost prodejního webu a jak ho nejlépe propagovat? Vytvořili jsme check list kroků, které vám s tím pomůžou. Je to seznam marketingových aktivit, který vám otevře dveře do nové dimenze znalostí. Váš svět už nikdy nebude stejný. Jste připraveni vzít si jako Neo červenou pilulku poznání, nasadit černé brýle a vydat se v černém baloňáku na cestu matrixem online marketingu?

No dobře, takhle dramatické to asi nebude. Ale tenhle malý manuál si pročtěte. Kombinace aktivit na podporu organické návštěvnosti a placené online reklamy pomohla desítkám našich klientů zvýšit návštěvnost jejich e-shopu, zlepšit konverze webu a nastartovat prodeje. Zjistíte, že to není o velkém rozpočtu, ale o správné strategii a dlouhodobé péči.

S čím tedy začít?

Věnujte pozornost SEO – optimalizaci pro vyhledávače

Bez internetových vyhledávačů jako by váš web nebo e-shop neexistoval. Měli byste se snažit svoje stránky co nejlépe optimalizovat pro uživatele i roboty. Roboti, crawlery, jsou programy, které – jako malí stalkeři – pravidelně navštěvují váš web a ukládají si jeho obsah do své databáze. Sbírají informace o textech, obrázcích, zdrojovém kódu i odkazech. Jejich hlavní cíl je rozpoznat, jaký obsah se na vašem webu nachází, jak je kvalitní a relevantní k dotazu, co uživatel zadá do vyhledávače.

Pokud si dáte práci s kvalitním obsahem, tak vás vyhledávače časem odmění vysokou návštěvností. SEO je běh na dlouhou trať a práce na něm někdy trvá i celé roky. Všechno záleží na velikosti webu, jeho historii, technickém stavu a počtu zpětných odkazů z cizích webů na váš web. Všechno jsou to ale velmi důležité kroky, které časem přinesou reálné výsledky.

SEO totiž funguje už napořád na rozdíl od PPC reklamy. Větší prvotní časová a finanční investice se vám postupně vrátí a v dlouhodobém horizontu budete už jen vydělávat.

Jak využít SEO a přivést zákazníky na e-shop?

Cesta, jak na vlastní e-shop přivést potenciální zákazníky, začíná už při tvorbě samotného webu. Nebudeme vás teď zdržovat podrobným výčtem on-page a off-page faktorů a technických parametrů, které byste měli řešit. Ty by měl mít 100% v merku váš webový developer. 

Dodají pěkný, svižný a responzivní web, říkali. Za pár měsíců bude kralovat předním příčkám vyhledávačů, říkali. Tak zpátky na zem, takové sci-fi nevymyslí ani sestry Wachovské. Realita a zkušenost z praxe, kterou vidíme u klientů, ukazuje, že většina tuzemských developerů a programátorů odevzdává nekompletní a špatně technicky postavené weby, které SEO neviděly ani z rychlíku.

Nedostatek znalostí, nezájem a snaha co nejrychleji dokončit zakázku. Tenhle nepěkný příběh často zakončuje mizerná technická podpora a neochota developerů dílo opravit. 

Chcete zjistit, jak na tom jste? Využijte náš SEO audit zdarma. Podíváme se na to, jak jste na tom oproti konkurenci a na jaká klíčová slova se váš e-shop zobrazuje teď.

 

Best practice aneb na co je dobré se zaměřit:

  • Naostřete metadata – Titulky stránek (meta title) a meta popisky (meta description) pište nejen s ohledem na vyhledávače a správná klíčová slova. Myslete také na lidi – smysluplný text s dobře zvolenou výzvou vás odliší ve výsledcích vyhledávání, a zvýší šance, že návštěvník zamíří k vám.

  • Usnadněte zákazníkovi cestu webem – Vyladěná UX (User Experience) neboli zákaznická zkušenost jednoznačně pomáhá vašim zákazníkům s příjemným nákupem. Je ale dobrá i pro SEO, protože ovlivňuje míru opuštění stránky (bounce rate), a (dwell–time) čas strávený na stránce. Jsou to totiž důležité metriky, z nichž vyhledávače zjišťují kvalitu vaší stránky. Při tvorbě e-shopu a webu vycházejte při tvorbě kategorií produktů z analýzy klíčových slov, dbejte na přehledné menu a neházejte návštěvníkům klacky pod nohy na jejich cestě v nákupu.

 

  •  Získávejte zpětné odkazy – dělejte kvalitní linkbuilding. Tvorba zpětných odkazů, které vedou na vaše stránky z jiných webů nebo sociálních sítí, jsou pro vyhledávače jeden ze tří nejdůležitějších signálů pro řazení výsledků ve vyhledávání. Bez směrování z cizích tématických stránek nebude vás e-shop nikdy dobře fungovat. Nejvíce linkbuilding potřebují nové weby a e-shopy. Aktivita je také důležitá pro stařší firemní stránky, kde se linkbuilding nikdy historicky nedělal. Je to také většinou hlavní důvod proč mají nízkou návštěvnost z vyhledávačů.

 

  • Nezapomeňte na firemní zápisy – Novodobé „Zlaté stránky“ stále fungují. Firemní profily na Googlu nebo Seznamu prozradí vašim zákazníkům důležité informace o vašem byznysu, místu působení nebo třeba otevírací době. Nejen, že fungují jako forma linkbuildingu, ale hlavně zvyšují důvěryhodnost, umožňují recenze a jsou dalším kanálem, jak zvýšit návštěvnost.

Tvořte zajímavý obsah a buďte užiteční

Jak vám může dobrý obsah pomoci ke zvýšení návštěvnosti? Vyřešte problém vašich návštěvníků a budou vás za to milovat. Samozřejmě, vaším hlavním cílem je prodat produkty nebo služby. Pokud u vás ale potenciální zákazníci najdou inspiraci, návody, užitečné informace nebo zábavu, budou se k vám vracet a pravděpodobně u vás nechají i peníze. A navíc, pravidelný obsah je jako živá voda pro usychající SEO.

 

  • Blogové příspěvky – Články s vhodně zvolenými klíčovými slovy a hlavně přidanou hodnotou k vám můžou zadními vrátky přivést budoucí zákazníky.

 

  • Návody – Jsou cestou, jak vašim zákazníkům ukázat, co můžou s vašimi výrobky dělat, jak je používat, a prozradit jim zajímavé tipy a hacky. Technicky tedy tenhle tip už pracuje s návštěvníkem, kterého na e-shopu nebo webu máte. Kvalitní návod s interním prolinkováním výrobků ale zase zlepšuje ranking ve vyhledávačích… A dál už ten příběh znáte.

 

  • Sociální média – Sílu sociálních médií asi nemusíme vysvětlovat. Pravidelná aktivita na sítích vám může přivést nové návštěvníky a dlouhodobě si udržovat jejich pozornost. Produktové novinky, slevové akce nebo třeba perličky ze zákulisí? To vše patří na „socky“. A věnují se tomu i ti největší hráči. Inspirujte se u nich.

Tajný PRO TIP: Jděte o krok dál a buďte aktivní v oborových skupinách na Facebooku nebo odpovídejte na fórech typu Quora. Pomáhejte svým zákazníkům, ocení to.

 

Využijte sílu placených kampaní

Placené kampaně mají své nezastupitelné místo v online marketingovém mixu. Ruku v ruce s dlouhodobými aktivitami na podporu organické návštěvnosti s nimi můžete poměrně rychle a cíleně dostat lidi na svůj e-shop nebo web.

Jaké máte možnosti?

  • PPC reklama

O tom, co jsou přesně PPC reklamy a jaké zvolit konkrétně pro váš byznys, jsme se rozepsali tady. Vám stačí vědět, že se jedná o reklamy, kde platíte za proklik (pay-per-click). Můžete s nimi přesně zacílit podle hledaných klíčových slov, demografických parametrů, lokality nebo zájmů vašich potenciálních zákazníků.

➡ Textová reklama na Googlu a Seznamu 

Je nejznámější variantou výkonnostní reklamy ve vyhledávací síti. Na své stránky přivádíte relevantní zákazníky, kteří hledají váš produkt, a je zde vysoká míra konverze.

 

➡ Bannerová a video reklama na sociálních sítích

Kampaně na Facebooku, Instagramu, YouTube, TikToku nebo LinkedInu umožňují přesnější cílení na zákazníky i podle jejich zájmů nebo preferencí. Výhodou je propojení s organickým obsahem a možnost reagovat na komunikaci vašich zákazníků. Navíc, nejen že přivádíte návštěvníky na web nebo e-shop, ale pracujete i na brand marketingu. 

 

➡ Produktová reklama na zbožových srovnávačích – Katalogy zboží jako je Zbozi.cz nebo Heuréka pomáhají zákazníkům srovnat podobné produkty a ulehčit jim výběr. Investice do produktové reklamy k vám přivede rozhodnuté zákazníky na konci nákupního cyklu – to vše při relativně přívětivém poměru nákladu vůči obratu (PNO).

                                                                                           

➡ RTB reklama (Real time bidding) – je variantou bannerové display reklamy založené na principu aukce (real-time bidding), která umožňuje nákup prémiových formátů na kvalitních webech. Je dražší formou propagace vhodnou spíše pro branding a zacílení na úzkou cílovou skupinu.

Moc informací a málo času? Chcete poradit, jakou formu placených kampaní zvolit, abyste zvýšili návštěvnost svého webu nebo e-shopu? Rádi pomůžeme. Začneme vyhodnocením vašich cílů a bezplatným PPC auditem. Napište si o něj.

 

Napište nám, s čím vám můžeme pomoci. Ozveme se vám co nejdříve.

2 + 13 =