Jak vytvořit blog přitahující nové zákazníky

Praktické tipy na tvorbu obsahu

Úspěšný blog, schopný oslovit nové zákazníky, vyžaduje pravidelně publikovaný kvalitní obsah, důkladnou znalost cílové skupiny a maximální optimalizaci z hlediska internetových vyhledávačů (SEO). 

Každá marketingová aktivita musí nutně začít s definicí cílové skupiny, kterou chcete jejím prostřednictvím oslovit. Je třeba určit, kdo jsou vaši zákazníci, jak je poznáte a kde je možné na ně narazit, ať už na základě sociodemografických údajů, deklarovaných zájmů nebo aktuálně řešených problémů

 

Co a proč chcete sdělit?

 

Jakmile budete vědět, koho chcete na svém blogu oslovit, položte si otázku, jaký typ obsahu by mohl váš ideální zákazník považovat za užitečný. Ocení vaši čtenáři analýzu nejnovějších trendů na trhu nebo je spíše zajímají konkrétní typy a návody? Nehledají na blogu jen inspiraci z vašeho oboru? Závěry pravidelně ověřujte prostřednictvím zákaznických výzkumů a v případě potřeby obratem aktualizujte.

Dalším nezbytným předpokladem úspěchu komunikační strategie je stanovení jasných, známých a měřitelných cílů. Chcete zvýšit návštěvnost webu? Rádi byste byli vnímáni jako spolehliví profesionálové? Nebo ze všeho nejdřív potřebujete proměnit čtenáře webu v zákazníky vaší firmy?

 

Držte se SEO analýz

 

Obsahové cíle jen těžko naplníte bez dodržování stanovené SEO strategie. Dokáže na základě extrapolace čtenářských preferencí definovat optimální podobu těch nejdrobnějších částí článků a dalších prvků vašeho webu

Pomocí nástrojů jako Google Keyword Planner nebo Ahrefs určete klíčová slova, která zákazníci hledají, a ty používejte. Na základě SEO analýzy optimalizujte strukturu článků pro jejich snadné čtení pomocí logicky řazených nadpisů, přehledných odrážek a kratších odstavců.

 

Jak zaujmout čtenáře

 

Blog přitahující nové zákazníky1

Obecně existují formáty, zaručující zvýšenou pozornost. Jedná se články přinášející návody a tipy pro výběr toho správného produktu nebo řešení vašeho problému. Čtenářsky vděčné jsou i recenze nebo srovnání, porovnávající více produktů stejného druhu na základě jasných kritérií.

Pomohou moci i sezónní témata, pomáhající s výběrem vánočních dárků, letní dovolené nebo lyžařského vybavení. Nedílnou součást webové prezentace firmy by měly tvořit příběhy zaměstnanců a případové studie činnosti, ilustrující podíl na splnění požadavků zadavatele. Obvyklá je i sekce často kladených otázek (FAQ) pocházejících od vašich zákazníků.

 

Jak čtenáře udržet

 

Při tvorbě atraktivního obsahu se počítá hlavně silný úvod. Snažte se zformulovat zajímavou otázku nebo začít příběhem, rezonujícím napříč cílovou skupinou. Text v maximálně míře obohaťte o vizuální obsah. Díky obrázkům, grafům nebo videím získá článek atraktivnější podobu.

Nezapomínejte se rozloučit závěrečnou Call-to-action (CTA) výzvou. Na konci článku motivujte čtenáře k požadované akci a nabídněte mu vyzkoušení vašich služeb nebo třeba stažení ebooku zdarma.

 

Kde blog propagovat 

 

Firemní profily na jednotlivých sociálních sítích využívejte ke sdílení blogových článků na kanálech, kde se nachází požadovaná cílová skupina. Pracujte s emailovou databází vašich zákazníků a na základě jejich souhlasu rozesílejte pravidelný newsletter s odkazy na nové články.

Promyslete si navázání komerční nebo agenturní spolupráce s vhodným influencerem a požádejte své přátele, aby sdíleli články z vašeho blogu. Snažte se vytvářet obsah, reagující na konkrétní dotazy zákazníků. Pokud zůstanete konzistentní, autentický a soustředěný na potřeby cílové skupiny, můžete z blogu vybudovat silný marketingový nástroj.

Jan Brychta

Jan Brychta

Copywriting & PR

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter