Jak správně využít Google Ads před Vánoci

Jak správně využít Google Ads před Vánoci

 

Nasazení Google Ads před vánoční sezónou přímo vychází vstříc zájmům zákazníků, kteří stále intenzivněji shánějí dárky a porovnávají jednotlivé vánoční nabídky. 

Proto vám přinášíme několik tipů, jak maximálně zefektivnit reklamy pracující se systémem Google Ads. Jejich prostřednictvím dokážete zlepšit viditelnost vašich kampaní a samozřejmě také patřičně navýšit prodeje během klíčového období obchodního roku. 

 

 

Jak pracovat s klíčovými slovy

 

Při tvorbě vánočních kampaní je zásadní dobře promyslet a následně se zaměřit na klíčová slova, související pochopitelně se svátky a dárky. Typicky se tedy jedná o slovní spojení, jako jsou třeba „vánoční dárky“, „dárek pro muže či ženu“, nebo „vánoční slevy“.

Nezapomeňte také na zapojení tzv. long-tail klíčových slov. Aby lépe popsaly vámi propagovaný produkt, bývají většinou zaměřeny více konkrétně, typicky jako „luxusní dárek pro partnera“ nebo „originální vánoční dekorace“. Jejich nasazením dokážete zacílit na uživatele s jasně vytvořenou představou produktů nebo služeb, o něž mají zájem.

Předvánoční šílenství je ideální příležitostí k rozšíření (extensions) vašich reklam o motivační sezónní popisky. Bannery doplňte o lákavé pobídky, jako jsou třeba „vánoční slevy“, možnost „doručení zdarma“ nebo slib „včasného doručení“.

 

 

Přizpůsobte web vánočním nabídkám

 

Stoupající nákupní horečky využijte také k úpravě struktury vašeho webu zdůrazněním sezónních akcí a s nimi souvisejících sekcí na vašich stránkách. Hlavní menu nebo výpis rubrik v záhlaví vašeho webu rozšiřte o odkazy na příslušné tématické podstránky (sitelinks).

Vytvořte odkazy na konkrétní sekce, které jste nově zařadili na váš web. Může se jednat například o zajímavé soutěže, cenově výhodné vánoční nabídky nebo specializované tipy na dárky pro děti, partnery nebo třeba rodiče. 

Zároveň se nebojte patřičně vizuálně zdůraznit probíhající slevové akce a další možnosti, jak mohou uživatelé na vašem eshopu výhodně nakoupit. Věřte, že banner ohlašující dvacetiprocentní slevu na celý vánoční sortiment zákazníky nejen zaujme, ale navíc vám zajistí požadované konverze.

 

Využívejte dynamické reklamy i remarketing

 

Konverzní poměr můžete dále podpořit prostřednictvím vánočního remarketingu, s jehož pomocí udržíte v povědomí návštěvníků vašeho webu produkty, které si na vašich stránkách sice prohlédli, ale nákupní proces nedokončili. Proto je potřeba přizpůsobit obsah vašich reklamních sdělení tak, že dokáže zákazníky přesvědčit k návratu. Nabídněte jim například slevu nebo doručení zdarma, aby získali možnost výhodného a pohodlného nákupu během předvánočním shonu.

Systém Google Ads ve vyhledávání pracuje s dynamickými reklamami, jejichž obsah se automaticky přizpůsobuje dotazům, zadávanými na internetu uživateli. Tato metoda je obzvláště efektivní, disponuje-li váš eshop širokým sortimentem a velkým množstvím zboží. Dynamické reklamy mohou pomoci zvýšit viditelnost konkrétních produktů, které by uživatelé mohli jinak přehlédnout.

U eshopů je potřeba nastavit kampaně na Nákupy Google, jež zákazníkům přímo zobrazí fotografie produktů s cenou a hodnocením. Konkrétně v předvánoční době jsou Shopping Ads efektivním formátem, díky němuž uživatelé okamžitě vidí reálnou podobu i přidanou hodnotu nabízených produktů. 

 

 

Komunikaci dobře naplánujte

 

Kampaně nastavte tak, aby se zobrazovaly v době, během níž jsou vaši zákazníci nejvíce aktivní. Obvykle se může jednat o večery nebo například i víkendy, kdy stále více lidí nakupuje online. Patřičně také zvýrazněte časově omezené nabídky a návštěvníky motivujte k rychlejšímu nákupu výzvami s omezenou platností nebo poskytnutím lepších podmínek oproti konkurenci. 

Pro bannerovou reklamu v Google Display Network (GDN) vytvořte vánoční vizuály, jež dokáží návštěvníky zaujmout. Grafika ve vánočních barvách a s tématickými prvky, jako jsou stromečky nebo sněhové vločky, upoutá spotřebitele spíše, než běžné obrázky opakující se v průběhu celého roku.

Výkony kampaní pečlivě sledujte a analyzujte, která klíčová slova nebo kampaně vykazují nejlepší návratnost investic (ROI). Na základě těchto zjištění optimalizujte a realokujte váš marketingový rozpočet. Pro přesné měření kolik které kampaně a reklamy generují prodejů využívejte konverzní tracking.

Správně zvolené a dobře implementované vánoční strategie vám v Google Ads mohou výrazně navýšit prodeje během blížícího se vrcholu nákupní sezóny, tede nejsilnějšího období z celého roku. Přejeme vám šťastnou ruku a hodně spokojených zákazníků!

Jan Brychta

Jan Brychta

Copywriting & PR

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter