Jak se vyhnout tomu, aby Facebook zamítl vaši reklamu kvůli nahotě?

Jak se vyhnout tomu, aby Facebook zamítl vaši reklamu kvůli nahotě?

 

Oproti liberální evropské kultuře, kterou nahota pohoršovala naposledy v šedesátých letech, postupují americké firmy často natolik striktně, že bez jakékoli diskuse nebo zapojení kurátorů odmítnou uveřejnit i zcela neškodné umělecky či symbolicky pojaté obrázky.

Ve většině zemích západního světa nejsou běžné aktivity odehrávající se ve vhodných podmínkách, jako v našem konkrétním případě palování odhaleného ženského poprsí na břehu rybníka, považováno za nemravné obnažování. Německé FKK pláže, stejně jako smíšené nudistické pláže v Holandsku nebo tradiční společná sauna ve Finsku jsou součástí k obecně uznávaného přístupu, že na samotné nahotě nic nemravného. Vždyť pláže umožňující pobyt naháčům obou pohlaví nejsou zdaleka standardem jen ve Francii, Španělsku nebo v Řecku.

Kolik dluží YouTube bradavce Janet Jacksonové?

Naopak obyvatelé Spojených států, kolébky demokracie a garanta západní kulturní politiky, považují dvacet let starou kauzu vyklouznutí bradavky Janet Jacksonové během přímého přenosu ze zahájení 28. Super Bowlu za hrozbu pro zdravý psychický vývoj amerických dětí. Daný záběr trval o něco déle než půl vteřiny a veřejnost na něj musela být upozorněna až během zpětného a zpomaleného přehrávání nahraného ceremoniálu. Samotná bradavka byla navíc překryta železnou ozdobou, takže i ta nahota byla vlastně podvod. Stejně jako prý celé předem domluvené taneční vystoupení, mající za cíl oživit skomírající kariéry Janet Jacksonové a jejího tanečního partnera Justina Timberlaka. 

Přesto kvůli “nipplegate” dorazilo na sto milionů stížností a více než půl milionů Američanů zažalovalo Janet pro “nemravné chování”. Půlmilionovou pokutu nakonec soud smetl, navíc zájem Američanů o těch několik klíčových framů přímo inspiroval Jaweda Karima k vývoji YouTube. Přesto si předseda Federální vysílací rady Michael Powell neodpustil povzdech, že slavnost byl “poskvrněna beztřídním, hrubým a politováníhodným trikem“, ať už to znamená cokoli. 

Akční seriály, kde hrdinové své oběti střílí, škrtí, mučí, zabíjejí nožem nebo podle texaských tradic porcují motorovou pilou, asi nemají takovou sílu ohrozit zdravý vývoj mladých Američanů, jako bradavka, která je odkojila. Ve Spojených státech amerických je v mnoha státech odhalení ženských bradavek trestným činem a na veřejnosti není povoleno , což postihuje právě ono “indecent exposure”, z něhož Janet obviňovali iniciativní Američané a Američanky.

I proto má Facebook přísné zásady týkající se nahoty, které obvykle obhajuje snahou omezit výskyt pornografie a chránit mladší uživatele. Často však uplatňuje natolik striktní pravidla, že zamítne i zcela neškodné či umělecky pojaté obrázky.

Nevhodná nahota podle Facebooku

  • Zobrazení ženských bradavek (s výjimkami pro kojení, zdravotní účely, umělecká díla, jako například obrazy a sochy)
  • Detailní záběry na lidské hýždě a genitálie
  • Obsah se sexuálními narážkami nebo explicitními kontexty
  • Explicitní akty, které by mohly být vykládány jako pornografie

Při detekci nahoty Facebook obsah automaticky zablokuje, občas nechá případ posoudit lidským moderátorem.

Jak se bránit zamítnutí

Po zamítnutí reklamy kvůli nahotě máte možnost požádat o přezkoumání. Měli byste stručně vysvětlit, proč nahota nebyla použita samoúčelná, a zdůraznit její umělecký nebo symbolický význam.

 

Kroky k odvolání:

  1. U zamítnuté reklamy je možnost odvolat se kliknutím na „Request Review“ (Žádat o přezkoumání).
  2. Uveďte, proč obsah obsahuje nahotu a jaký je její význam (umělecký, symbolický, informativní).
  3. Pokud je reklama vzdělávací, zdůrazněte to.

Algoritmy Facebooku fungují velmi přísně, ale přezkoumání nabízí jistou šanci, že reklama projde, pokud skutečně půjde o obsah s uměleckým záměrem.

Jak zamítnutí předejít

Algoritmy spíše schválí nahotu prezentovanou jako umělecké dílo, třeba jako sochy nebo obrazy.

  • Pokuste se decentně zakrýt detaily, jako jsou bradavky a intimní partie. 
  • Léta osvědčenou možností také využití obecně známých symbolů či metafor, jako vlak vjíždějící do tunelu nebo přelétavý motýl. 
Barbora Novotná

Barbora Novotná

Social & Creative Specialist

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter