Jak psát předměty emailů, které zaujmou

Předmět emailu je klíčový prvek rozhodující o tom, zda příjemce vaše sdělení vůbec otevře. 

 

Chcete-li, aby byl váš emailový marketing efektivní a zvýšil se jeho open rate, měl by být jeho text stručný a výstižný, ale zároveň vzbuzovat zvědavost nebo doručovat jasnou hodnotu. Přečtěte si podrobný návod spolu s praktickými příklady.

 

Ujasněte si cíl emailu

Na úvod je potřeba si upřesnit, čeho budete chtít emailovým sdělením dosáhnout a co by mělo být jeho hlavním cílem. Nejčastějším posláním email marketingu bývá snaha informovat spotřebitele o novinkách ve firemním portfoliu, seznámit ho s aktuálními nabídkami nebo upozornit na klíčové události ve vašem podnikání i celém oboru.

Důvodem pro rozeslání prodejních emailů bývá obvykle touha přesvědčit jejich adresáty o výhodách vaší nabídky nebo služeb. Mohou být také způsobem, jak zaujmout potenciální zákazníky a zvýšit povědomí o vaší značce, tzv. brand awareness. V každém případě ale musí předmět dané zprávy odpovídat jejímu obsahu.

 

Buďte maximálně konkrétní

Příjemci pochopitelně otevírají primárně takové emaily, u nichž mohou jasně poznat, co je čeká. Emailový předmět by proto měl obsahovat konkrétní hodnotu. Místo sousloví “Skvělá nabídka” do předmětu napište raději číslici: -30 % na vše do pátku.

 

Personalizujte!

Email s personalizovaným předmětem může vzbuzovat dojem, že je e-adresován přímo příjemci. Na základě sociodemografických údajů o vaší zákaznické skupině do něj můžete zahrnout jméno adresáta, lokalitu v níž pobývá nebo zaznamenanou historii jeho nákupů a zájmů.

Pokud chcete oslovit potenciálního zájemce o vaše služby, zkuste předmět formulovat stylem “Petře, objevte nové trendy v Praze”. Stávající zákazníky by zase mohl potěšit email nadepsaný “Děkujeme za váš nákup, Martino! Přijměte od nás dárek 🎁.”

 

Vyvolejte zvědavost

 

Jak psát předměty emailů2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zformulujte do předmětu jasnou otázku, zapojte lákavé, ale neúplné informace nebo náznaky, které by měly příjemce zaujmout a přesvědčit ho, že se chce dozvědět další informace. Naléhavost vašeho sdělení můžete zdůraznit poukazem na časovou omezenost nabídky.

Když chcete příjemce zaujmout, zkuste podnítit jeho zvědavost otázkou Co mají společného nejlepší podnikatelé světa s vámi? Naléhavost svému sdělení dodáte předmětem jako Poslední šance: Dnes končí sleva 50 %.

 

Využívejte čísla i emoce

Podle marketingových pouček upoutávají čísla pozornost a zároveň činí předmět sdělení konkrétnějším. Ideální emailový předmět by pak mohl vypadat jako 7 důvodů, proč letos cestovat do Asie. Nebojte se ani klasiky typu 9 z 10 zákazníků doporučuje tento produkt.

Snažte se v maximální možné míře využívat adresátovy emoce a vždy mu zdůrazněte přímý užitek vaší nabídky. Pokuste se vzbudit na straně příjemce radost z dárku, úlevy v aktuální situaci nebo vyřešení konkrétního problému. 

Vzbudit žádoucí emoce je možné třeba předmětem Vaše letní dobrodružství začíná tady. Výhodnost vaší nabídky zase jasně vysvětlíte pomocí sdělení Ušetřete až 5 000 Kč při vašem příštím výletu.

 

Emotikony využívejte přiměřeně

Pomocí emotikonů můžete upoutat příjemcovu pozornost, ale jejich užívání byste neměli přehánět. Používejte je primárně ke zvýraznění významu předmětu.

Příklady:

  • „🚀 Spouštíme nový produkt: Buďte první, kdo ho vyzkouší!“
  • „🌸 Jaro je tady! Inspirujte se naší novou kolekcí“

Různé varianty emailových předmětů vždy podrobte A/B testování. Dokážete tak lehce zjistit, jakému stylu dává vaše publikum přednost. Zákaznickou databázi rozdělte podle různých kritérií a snažte se identifikovat, na která témata skupiny reagují pozitivně nebo negativně i další jednotící prvky.

 

Praktické příklady předmětů

Pro eshop:

  • 🎉 24 hodin pouze pro vás: 30% sleva na vše
  • 5 bestsellerů, které teď milují naši zákazníci

Pro vzdělávací obsah:

  • Jak se stát expertem na … za 30 dní
  • Zdarma: Ebook pro začátečníky v …

Pro služby:

  • Vaše první konzultace zdarma: Přihlaste se ještě dnes
  • Potřebujete pomoc s [problém]? Máme řešení
Jan Brychta

Jan Brychta

Copywriting & PR

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter