Kombinace SEO, PPC a sociálních sítí může menší firmě přinést velice efektivní zásah vybraného publika.
S ohledem na známou, a to nejen marketingovou poučku “sh.t in, sh.t out” jsou pozitivní výsledky pochopitelně podmíněny správným nastavením jednotlivých prvků kampaně. Pojďme si projít základní pravidla pro jejich efektivní sladění a maximalizaci dopadu vašich online marketingových aktivit.
Správně nastavené SEO
Prostřednictvím efektivní optimalizace zobrazování výsledků v internetových vyhledávačích můžete dosáhnout velmi důležitého cíle – dlouhodobá a organická návštěvnost vašich webových projektů.
Všechny weby optimalizujte s ohledem na jejich rychlost i responzivitu. Pomocí příslušných nástrojů vyhovte i požadavkům technického SEO. Snažte se vytvářet kvalitní obsah ať už ve formě blogových článků, případových studií nebo přehledu nejčastějších otázek a odpovědí z oboru vašeho podnikání.
Nepodceňujte ani sběr, tvorbu a výměnu tzv. zpětných odkazů. To můžete třeba prostřednictvím PR článků ve spřízněných médiích, spolupráce s tematicky příbuznými weby nebo placených zápisů v internetových katalozích. Vyplatí se též zaměřit se na tzv. „long-tail“ klíčová slova s nižší konkurencí, ale vyšší konverzí.
Placená reklama PPC
Zadávání placených PPC online reklam probíhá v prostředí nástrojů jako jsou Google Ads, tuzemský Sklik nebo platforma Meta Ads. Obvyklým cílem PPC kampaní je co nejrychlejší navýšení počtu návštěv nebo potřebných konverzí na cílovém webu.
Během kampaní testujte různé verze reklam, ať už jsou produktové, remarketingové nebo brandové. Pokud je vaše podnikání spojeno s určitou lokalitou, zkuste pracovat s lokálním cílením.
Všechny online kampaně by měly směřovat na kvalitně a přehledně zpracované landing pages. Nezapomínejte na remarketingové aktivity a cílené kampaně, jejichž prostřednictvím se soustředíte na oslovení někdejších návštěvníků vašeho webu.
Sociální sítě
Platformy jako Facebook, Instagram, LinkedIn nebo TikTok jsou vhodné při budování vaší značky, navazování vztahů či komunikaci s vašimi zákazníky a organické šíření firemního obsahu. Na firemních profilech se snažte zohlednit i specifika jednotlivých sítí.
Obecně se dá říci, že Facebook preferuje spíše konzervativnější publikum, Instagram je primárně založen na fotografiích, LinkedIn funguje jako profesní síť a TikTok představuje eldorádo pro nejmladší cílové skupiny. Na firemních profilech sdílejte obsah z vašeho blogu přizpůsobený požadavkům SEO, edukativní příspěvky nebo posty ze zákulisí vaší firmy.
Cílem postů na sociálních sítích by mělo být zapojení komunity sledujících, ať už formou lajků, komentářů, anket nebo krátkých videí. Pro větší dosah se hodí navázat spolupráci s mikroinfluencery nebo tvůrci z vašeho regionu. Organické posty kombinujte s placenou propagací důležitých příspěvků nebo zásadních akcí.
Jak vše efektivně propojit?
Obsah je king a měl by proto tvořit základ všech vašich aktivit. Začněte vytvořením zajímavého a originální blogového článku, pokuste se jej přizpůsobit požadavkům SEO, aniž by byla ovlivněna jeho čitelnost. Výsledný materiál provázený v ideálním případě i hezkými obrázky nebo profesionálně zpracovaným videem následně sdílejte na sociálních sítích a propagujte pomocí PPC kampaní.
Data získaná z PPC platforem jako Google Ads nebo Sklik následně využijte pro další a důkladnější SEO optimalizaci vašeho webu i vydávaného obsahu s ohledem na vámi zvolené cílové skupiny, jež potřebujete oslovit. Vybraná klíčová slova a osvědčené konverzní fráze z placených kampaní vám mohou usnadnit další šíření publikovaného obsahu.
Sociální sítě můžete využít také jako kanál pro testování právě nasazených kampaní. Vyzkoušejte reakce na nově navrhovaná témata nebo inovované produkty a následně z nich vytvořte unikátní obsah, případně je zapojte do reklamních kampaní.
Vždy se ale snažte udržovat jednotný tón v komunikaci vaší firmy a na používaných vizuálech, aby byla vaše značka snadno identifikovatelná napříč jednotlivými kanály. Veškeré online aktivity neustále měřte a obratem optimalizujte pomocí programů jako Google Analytics nebo Meta Pixel a za pomoci UTM parametrů. S jejich pomocí vybírejte funkční postupy, s nimi následně pracujte a pečlivě je škálujte podle preferencí jednotlivých cílových skupin.
Chcete připravit konkrétní strategii nebo plán vaší online komunikace? Oslovte Adstart experty!