Jak pomocí A/B testování navýšit tržby?
Díky testování různých variant webových stránek, kampaní nebo promo nabídek poslouží A/B testování jako skvělý nástroj pro zvyšování tržeb.
Základním nástrojem pro testování jsou různé prvky, mající přímý vliv na konverze. Jedná se například o tlačítka pro přidání do košíku, tlačítka na CTA (call-to-action), nebo formuláře pro registraci. Můžete zkoušet měnit jejich velikost, barvy, text nebo umístění na stránce.
Procentní nebo číselná sleva?
Otestovat můžete i různé druhy cenových strategií, kdy porovnáte efekt jednotlivých cenových variant nebo metod poskytovaných slev. Vyzkoušet můžete slevu procentní (např. 10 % sleva) oproti pevné slevě v peněžní hodnotě (např. 100 Kč sleva) a zjistit, která varianta více osloví zákazníky.
Testujte kombinace produktů nebo nabídky různých balíčků, například dva produkty za zvýhodněnou cenu. Pomocí A/B testování můžete zjistit, zda zákazníky osloví více jednotlivé produkty, nebo balíčkové nabídky, což může navýšit průměrnou hodnotu objednávky.
Testování obsahu
Můžete otestovat, zda personalizované produkty nebo doporučení (např. podle historie nákupů či preferencí) zvyšují pravděpodobnost dokončení objednávky. A/B testováním rozdílů v zobrazení personalizovaných produktů oproti obecným doporučením zjistíte, zda personalizace zvyšuje konverze.
Na dokončení nákupu má velký vliv i uživatelská zkušenost, v rámci níž můžete testovat různé verze struktury stránek nebo navigace. Méně komplikované rozhraní může zákazníkům umožnit rychlejší orientaci, čímž získáte další navýšení počtu dokončených objednávek.
Pomocí A/B testů snadno zjistíte, které předměty emailů nebo jaké textace vykazují větší míru otevření a konverze. Můžete také testovat dobu odeslání emailů, aby dosáhly lepší odezvy, což může zvýšit konverze z retargetingových e-mailů.
Zákazníky snadno odradí také délka a složitost platebního procesu. Testováním zjednodušeného platebního procesu můžete snížit míru opuštění košíku a zvýšit počet dokončených objednávek.
Nezapomínejte na správné vyhodnocení testů a důkladnou analýzu dat – statisticky významné výsledky vám poskytnou nejlepší náhled na to, která změna tržby skutečně zvýší.