Dosažená pozice ve vyhledávání Google je klíčovým ukazatelem pro každého, komu záleží na funkční a efektivní webové prezentaci.
Sestavili jsme pro vás kompletní postup, který vám krok za krokem ukáže, jak se dostat na první stránku Googlu. Ideální je samozřejmě organický postup za pomoci SEO metod, ale počítáme i s možnostmi aktivní podpory, třeba formou placených PPC kampaní. Dočtete se také, kterým postupům se lépe vyhnout, abyste se nedostali do problémů s Googlem a jeho systémem penalizace.
První stránka Googlu, váš cíl
K dosažení kýžené pozice na první stránce Googlu vedou de facto dvě hlavní cesty. Organická, spoléhající na SEO postupy, se dá označit za dlouhodobou záležitost, generující stabilní výsledky. Placená podpora, třeba pomocí zmíněných PPC kampaní, může přinést rychlejší výsledky, ale počítejte s určitou investicí.
Jak na organické SEO krok za krokem
Pro začátek se zaměřte na technickou optimalizaci vašeho webu prostřednictvím postupů technického SEO. Základem je mít web rychlý, responzivní a zabezpečený protokoly SSL a HTTPS. Nepodceňujte ani mobilní verzi webu, protože Google dnes indexuje dostupná data na základě principu mobile-first.
Nasaďte správné URL adresy – měly by být čitelné a bez zbytečných parametrů. Nastavte podrobnou indexaci, vyhnete se tak možnosti „noindex“ nebo chybám v robots.txt. Vytvořte soubor sitemap.xml a odešlete jej do Google Search Console ke zpětné vazbě.
Analyzujte vybraná klíčová slova podle popisu výše a snažte se najít ty správné fráze. Následně je rozdělte podle deklarovaných cílů – ať už se jedná o informační, produktové, nebo transakční dotazy.
Optimalizace obsahu pomocí on-page SEO
Každá stránka by měla mít jedno hlavní klíčové slovo, titulek s tímto slovem (<title>), nadpisy H1 nebo H2 s přirozeným použitím klíčových slov a text zformulovaný pro lidské čtenáře, ovšem optimalizovaný pro Google. Snažte se pracovat s delšími long-tail frázemi a do článků zařaďte prvky jako FAQ, tabulky, seznamy nebo obrázky s alt popisky.
Aby váš web nabízel kvalitní obsah, musíte v článcích řešit konkrétní problémy vaší cílové skupiny a přinášet pravidelný a originální obsah. Zkuste zapojit metodu E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness).
Získávání zpětných odkazů pomocí off-page SEO
Pokuste se publikovat články na cizích webech s odkazem na ten váš (guest posting). Se spřízněnými stránkami si vyměňujte přirozené odkazy a zaregistrujte svůj web do kvalitních katalogů. Budete-li mít dost obsahu, snažte se získat odkazy z lokálních webů, médií, influencerů.
Vytvořte a vyplňte Google Firmu (Google Business Profile) a pracujte na získání dostatečného počtu pozitivních recenzí. Umístěte se na mapách a v lokálních hledáních, aby o vás místní věděli.
Placená podpora
Chcete-li stanovených výsledků dosáhnout rychleji, můžete zkusit svůj projekt podpořit placenou kampaní pomocí Google Ads. Jimi připravená PPC kampaň se takřka okamžitě zobrazí na první stránce vyhledávání, konkrétně v horních sponzorovaných odkazech.
Tento postup se rozhodně vyplatí u nově vzniklých webů nebo k podpoře vámi nabízených produktů. Pomocí search kampaní můžete zacílit na konkrétní vybraná klíčová slova a remarketingové postupy využijte k oslovení lidí, kteří už váš web navštívili. Pokud na webu prodáváte produkty, zkuste do komunikace zapojit i tzv. shopping kampaně.
Za co vás může Google penalizovat?
Praktika | Proč se nevyplatí |
Kupování levných odkazů (např. z Fiverru) | Google takové linky pozná a může dojít k penalizaci |
Přeoptimalizování (keyword stuffing) | Text působí nepřirozeně a snižuje hodnocení webu |
Duplicate content | Google nemá rád kopie – originální obsah je klíčem k úspěchu |
Skrytý text či odkazy | Bílé písmo na bílém pozadí znamená penalizaci |
Pomalý web, přesměrování, chyby 404 | Zhoršují UX a snižují komfort – tím klesá i pozice ve vyhledávání |
Několik užitečných nástrojů
- Google Search Console – sledujte pozice, chyby, indexaci
- Google Analytics 4 – měřte návštěvnost a chování uživatelů
- Ahrefs / Ubersuggest / Marketing Miner – analýza konkurence a zpětných odkazů
- PageSpeed Insights – zkontrolujte rychlost webu
- Screaming Frog SEO Spider – technický audit
Nezapomínejte, že SEO je obvykle během na delší trať a jeho výsledky se většinou projeví až za několik měsíců! Klíčem k úspěchu je kombinace kvality, relevance, technické dokonalosti a důvěryhodnosti. Chcete-li mít před konkurencí náskok, snažte se přemýšlet jako uživatel – co chce doopravdy vědět, koupit nebo pochopit?
Chcete zdarma připravit konkrétní plán pro váš web?
Stačí našim specialistům zaslat odkaz na předmětný web nebo popsat nabízené služby, co nejpregnantněji nadefinovat, kdo je vaše cílová skupina a jaké jsou ty nejzásadnější cíle, které jste si určili – ať už jde o nárůst návštěvnosti, prodejů nebo získaných kontaktů. Stejně tak vám můžeme nabídnout podrobný audit webu. Stačí říct!