Instagram pojmy, které využijete ve svém online podnikání.

Instagram všichni určitě dobře znáte, ale znáte i názvy a pojmy, na které čas od času narazíte? V tomto článku si přiblížíme některé z těch nejdůležitějších pojmů a funkcí Instagramu. V dalším článku si představíme ty trochu více pokročilejší.

Instagram pojmy

 

1. BIO (Biografie)

 

Biografie představuje krátký textový popis, který můžete napsat do svého profilu a představit se. Bio je první věc, kterou lidé vidí, když se podívají na Váš profil, a je skvělým způsobem, jak sdělit svým sledujícím něco o svém podnikání, svých službách a produktech nebo o tom, co mohou očekávat od Vašeho profilu.

2. InstaStories (Příběhy)

 

InstaStories jsou fotografie nebo krátká videa, které můžete sdílet ve svém příběhu po dobu 24 hodin. Jsou skvělým způsobem, jak sdílet momentky ze svého života případně podnikání – videa a fotky produktů, z akcí firmy, předvedení služeb/produktu v akci, foto s klienty apod. Můžete přidat text, polohu, emotikony, filtry a různé efekty.

 

3. Feed

 

Feed je hlavní část Vašeho profilu, kde se zobrazují Vaše trvalé příspěvky – fotografie a videa. Lidé, kteří sledují Váš profil, mohou vidět tyto příspěvky ve svém seznamu a mohou je lajkovat, komentovat a sdílet. Nejvíce je dobré dbát například na sladěný feed, aby působil na pohled dobře, byl sladěn například barevně, tématicky – byl zkrátka ,,učesaný”.

 

4. Grid (Mřížka)

 

 Způsob, jak vizuálně organizovat Vaše trvalé příspěvky na profilu = Grid. Někteří uživatelé se snaží vytvořit esteticky zajímavý vzhled svého profilu tím, že do Gridu umisťují fotografie, které se vzájemně doplňují (například vytvoří text) nebo tvoří určitý vzor.

5. Mention (Označení)

 

Označení je způsob, jak zmínit jiné uživatele na Instagramu ve svých příspěvcích nebo stories. Když někoho označíte, dostane o tom oznámení a Váš příspěvek (fotka) je vidět i u něj na profilu. Co se týče stories, může ho vložit i do svého stories na profilu.

6. Boomerang

 

Boomerang je funkce, která umožňuje vytvořit krátké, opakující se video smyčky. Je to způsob, jak zachytit rychlé a opakující se pohyby.

 

7. Highlights

 

Highlights jsou trvalé příběhy, které můžete uložit na svém profilu hned pod Biem. Slouží k uchování a zdůraznění důležitých okamžiků nebo obsahu z Vašich příběhů, které by jinak po 24 hodinách zmizely.

8. Reels

 

Neboli ,,reelska” jsou krátké videa, která mohou trvat až 60 sekund. Jsou podobné TikTok videím a umožňují Vám tvořit kreativní a zábavný obsah.

9. IGTV

 

IGTV je platforma na Instagramu, která umožňuje sdílet a prohlížet dlouhá videa. Můžete zde najít obsah od různých tvůrců a značek.

 

10. Hashtag (#)

 

Hashtag je způsob, jak označit a zařadit svůj obsah do konkrétních tématických kategorií. Pomáhají lidem najít obsah, který je pro ně zajímavý.

 

11. Algoritmus

 

Instagram používá složitý algoritmus k určení, který obsah se objeví ve feedu konkrétního uživatele. Algoritmus bere v úvahu interakce, které uživatelé mají s různými příspěvky, a snaží se jim zobrazit obsah, který by je mohl zajímat. 

12. Instagram LIVE

 

Tato funkce Vám umožňuje vysílat živá videa, která mohou sledovat Vaši sledující v reálném čase. Je to skvělý způsob, jak se spojit se svým publikem a ukázat jim část Vašeho života, podnikání etc. a tím se jim přiblížit.

13. DMs (Přímé zprávy)

 

DMs jsou soukromé zprávy, které můžete posílat ostatním uživatelům na Instagramu. Funguje jako klasický messenger.

14. Report

 

Tato funkce Vám umožňuje nahlásit obsah, který porušuje pravidla Instagramu, jako je například nevhodný obsah nebo obtěžování.

 

15. Insights (Statistiky)

 

Jsou to statistiky o Vašem profilu a příspěvcích, které Vám poskytují informace o tom, jak si Váš obsah vede, kdo jsou Vaši sledující a mnoho dalších informací.

16. Carousel

 

Carousel je způsob, jak sdílet více fotografií nebo videí v jednom příspěvku.

Doufáme, že jste se díky našemu článku naučili něco nového, nebo si třeba potvrdili, co jste již znali. Příští článek věnujeme trochu pokročilejším funkcím instagramu.

#staytuned

 

Kateřina Jechová

Kateřina Jechová

Marketing

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter