Představení klienta
Tradiční český prodejce oken, dveří, garážových vrat a dalšího podobného sortimentu. Kromě prodeje realizuje i montáže a servis.
Spolupráce s klientem začala již v roce 2013. Požadavkem bylo zvýšení relevantní návštěvnosti a počtu provedených akcí na webu.
V roce 2021 se spolupráce doplnila o klasický e-shop.
Pochopení klientova businessu
Klient působí především v západních a jižních Čechách, v rámci 3 poboček. A to již od roku 2005. Klient dobře pracuje se svou značkou. Ta je dnes již známá a pozitivně vnímána. Přednostmi jsou hlavně rychlé dodací lhůty, skladové zásoby, kvalita a schopnost realizovat zakázky tzv “na klíč”.
Právě ona dobrá skladovost byl jeden z důvodů, který vedl k založení e-shopu v roce 2021.
Cíle spolupráce:
Hlavní web
- Zvýšení relevantní návštěvnosti
- Zvýšení počtu provedených akcí na webu
E-shop
- Obecná propagace e-shopu a skladových zásob
- Prodeje e-shopu
Stanovení rozpočtu
Pro “hlavní web” byl dlouhou dobu stanoven konzervativnější rozpočet. Časem se portfolio klienta rozšířilo a s ním i rozpočet. Společně s klientem jsme již od počátku přistupovali k e-shopu ne jako k “doplňku” pro hlavní web, ale plnohodnotně. A tomu odpovídal i rozpočet.
Postup Adstartu
Kampaně spravujeme klientovi přes 10 let. Kampaňový mix se v průběhu času obměňoval, dle aktuálních potřeb a možností jednotlivých systémů.
V rámci kampaní na hlavní web bylo a je jádro kampaní ve vyhledávání, s akcentem na maximálně relevantní návštěvnost a dohledatelnost. Postupně se doplnily o standardní remarketingové a akviziční kampaně v obsahových sítích.
Po příchodu e-shopu byl mix kampaní hlavního webu obměněn a rozdělen dle toho, co je relevantnější pro daný web. Klíčovým kanálem e-shopu se zde stala produktová část v Google Nákupech, Zbozi.cz, Heurece a obsahových sítích. Postupně se výkon přesunul do P-Max kampaní, které postupně zefektivňujeme.
Před rokem jsme se s klientem domluvili a začali využívat potenciál i na Bingu a Facebooku.
Výsledky
Porovnání hlavní sezóny roku 2023 s rokem 2022.
Hlavní web
✔️ Nárůst návštěvnosti o 17%
✔️ Nárůst počtu důležitých akcí na webu 232%
E-shop
✔️ Nárůst transakcí o 10%
✔️ Zvýšení průměrné hodnoty objednávky o 38%
✔️ Nárůst tržeb o 52%
Závěr
V rámci hlavního webu jsme klientovi dlouhodobě doporučovali mírné úpravy. V roce 2022 se nám však podařilo klienta přesvědčit o implementaci výraznějších změn. To vedlo k vyšší interakci uživatelů na webu a zlepšilo celkovou uživatelskou zkušenost. Taktéž se zlepšilo plnění cílů kampaní.
E-shop se podařilo úspěšně rozjet a prosadit jej mezi poměrně silnou konkurencí. Kampaně, po zastabilizování hlavních částí, dlouhodobě plní své cíle a mohly tak být rozšířeny o další systémy.