Content Marketing: Jak tvořit obsah, který prodává?

Content marketing, který funguje. Jak psát články, co přitáhnou čtenáře a konvertují?

Tvorba unikátního obsahu je klíčovým nástrojem neje pro budování vztahů se zákazníky, ale slouží i k posílení značky nebo potřebné konverzi potenciálních zákazníků. 

Pro vytvoření efektivního contentu schopného nejen přitáhnout pozornost, ale i podpořit požadované konverze, je potřeba dodržovat určité zásady. Přinášíme přehled těch nejdůležitějších.

 

Ujasněte si vaši cílovou skupinu

Na úvod si musíte ujasnit, kdo jsou vaši zákazníci, jaká témata je zajímají a s jakými problémy se obvykle potýkají. Snažte se vytvořit hodnotný obsah reagující na potřeby vašich čtenářů. 

Nadefinujte si „ideálního zákazníka“ a s jeho pomocí segmentujte vytvořený obsah podle potřeb jednotlivých návštěvnických skupin. Poskytněte čtenářům řešení jejich problémů, spolu s vhodnými radami a využitelnými návody.

 

Vytvářejte relevantní a hodnotný obsah

Nabízený content by měl být pro čtenáře užitečný, aby byl schopen ho okamžitě využít v praxi. Hodnotnější články zvyšují šanci, že budete čtenáři považováni za autoritu v oboru.

Snažte se proto reagovat na aktuální a pro vaše čtenáře relevantní témata, stejně jako pravidelně informujte o novinkách ve vašem oboru.

 

Nepodceňujte SEO optimalizaci

Používejte vhodná klíčová slova, odpovídající reálně vyhledávaným heslům vaší cílové skupiny. Klíčová slova musí být přirozenou součástí textu, titulků nebo metadat jako jsou meta popisy nebo alt texty u obrázků.

Kromě klíčových slov se zaměřte i na technické aspekty SEO, jako jsou přehledně strukturované nadpisy (H1, H2, H3), správné interní a externí odkazy i rychlost načítání stránky.

 

Přinášejte chytlavé nadpisy

Vytvořte nadpis přitahující pozornost. Často zabírají nadpisy typu „Jak…“, „Proč…“, „5 tipů, jak…“ nebo „Nejlepší způsoby, jak…“, protože vzbuzují ve čtenářích zvědavost.

Prvních pár vět článku je rozhodujících pro udržení čtenářské pozornosti. Snažte se návštěvníky zaujmout hned v prvním momentu a motivovat ho tak, aby ve čtení pokračoval. Pomoci může třeba otázka v mezititulku, infografika se zajímavou statistiku nebo citace reálného příběhu.

 

Zachovávejte přehlednou struktura

Dlouhé texty rozdělte do přehledných odstavců a používejte podnadpisy, které zvyšují přehlednost článku. Pokuste se usnadnit orientaci čtenářů pomocí seznamů, odrážek nebo zvýraznění důležitých pasáží. Zlepšíte tak čitelnost a umožníte čtenářům rychle najít podstatné informace.

Odstavce udržujte krátké a výstižné. Dlouhé bloky textu mohou čtenáře odradit, zvláště pokud přicházejí z mobilních zařízení.

 

Využívejte vizuální prvky

Obsah bez vizuálního prvku může působit nudně. Infografika, fotografie, diagramy nebo vložená videa spíše zaujmou a pomohou vysvětlit složitější témata. Zvažte přidání interaktivních prvků, jako jsou kvízy, ankety nebo kalkulačky, podporující zapojení publika.

 

Dbejte na autenticitu a důvěryhodnost

Předveďte svou odbornost a tvrzení v články dokládejte relevantními daty, statistikami nebo příklady z praxe. Odkazujte na spolehlivé zdroje a studie, podporující vaše argumenty a posilující tak vaši důvěryhodnost.

Sdílením konkrétních případových studií nebo příběhů klientů, kteří díky vašim produktům a službám dokázali uspět na trhu, dodáte článkům lidský rozměr a posílíte potřebné konverze.

 

Zapojte výzvy k akci

Každý článek by měl obsahovat jasnou a relevantní výzvu k akci (Call to Action), nabízející čtenáři další možný krok. Může se jednat o přihlášení k odběru newsletteru, stažení e-booku, registraci na webinář nebo i koupi inzerovaného produktu.

Výzvy k akci mohou být umístěny nejen na konci článku, ale i v jeho průběhu (např. v postranním panelu nebo formou vyskakovacího pop-up okno). Oslovíte jimi také čtenáře, kteří článek nedočtou do konce.

 

Buďte pravidelní a konzistentní

Obsah vytvářejte pravidelně a v logickém rytmu. Díky konzistentnímu přísunu kvalitních článků si vaši čtenáři zvyknou na pravidelné novinky a budou se na váš web vracet.

Sestavte si dlouhodobý redakční plán, jehož prostřednictvím budete sledovat dodržování stanovených cílů a budete mít jistotu, že obsah odpovídá vaší celkové obchodní strategii.

 

Vyhodnocujte dostupná data 

Sledování statistik návštěvnosti (třeba pomocí Google Analytics), doby setrvání na stránce nebo míry prokliků (CTR) a konverzí je nezbytné pro vyhodnocení efektivity vámi publikovaného obsahu a pro jeho správné nastavení.

Na základě dat zjistíte, jaký typ článků nejlépe funguje a budete moci vylepšovat obsah, jenž vaše očekávání neplní (např. přidáním klíčových slov, vylepšením CTA nebo změnou jeho struktury).

 

Jak napsat článek, který dokáže generovat konverze?

  1. Stanovte si u každého článku jasný cíl: Před začátkem psaní se rozhodněte, proč ho píšete – chcete čtenáře informovat nebo ho přimět k registraci případně přímo ke koupi vašeho produktu? Snáze tak nasměrujete článek k dosažení daného cíle.
  2. Snažte se splnit očekávání čtenářů: Nezapomínejte, že čtenář chce primárně vyřešit svůj aktuální problém. Musíte mu ho proto nabídnout a vysvětlit, jak vaše řešení (produkt/služba) může pomoci.
  3. Pokuste se získat důvěru čtenářů: Kromě prostého předávání informací musíte čtenáře přesvědčit o kvalitě a hodnotě vašich produktů či služeb. Reálné příklady, reference a hodnocení zákazníků pomohou vybudovat potřebný vztah založený na důvěře.
  4. Pobízejte k požadované akci: Na konci článku (nebo i v průběhu) nabídněte jasnou výzvu k akci, přiměřená stavu čtenářova rozhodování. Stáhnutí e-booku je vhodné nabízet spíše nerozhodnutým návštěvníkům a přímé CTA na koupi se hodí v momentě, kdy už mají čtenáři o produktu dostatek informací.

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter