Rozhodli jste se šlápnout do online marketingu a obrátili se na profesionály. Na nás? Skvělá volba. Vy rozumíte nejlépe tomu, jaká vybrat plastová okna, jak opravit pračku nebo jaký LCD displej je nejlepší. My jsme zase machři na online marketing a umíme potenciální zákazníky dovést k vám. Na web, na pobočku, kam si řeknete. Spokojenost pro obě strany? Určitě. Jako každý dlouhodobý vztah, i profesionální spolupráce, se ale neobejde bez poctivé komunikace.
Na začátku je zásadní zjistit co nejvíce informací pro pochopení vašich cílů, správné nastavení kampaní a vyhodnocení. Nepotřebujeme, abyste měli v hlavě podrobnou online strategii – od toho jsme tady my, abychom vám poradili. Nás zajímá profil vašeho byznysu. Co děláte, v čem jste nejlepší a proč vás zákazníci milují. A také, co od nás čekáte.
Podívejte se, co od vás bude PPC specialista potřebovat, aby byla, jak se říká, ruka v rukávě:
Přístupy do PPC systémů a analytických nástrojů – pomyslný klíč od domu
Než se společně pustíme spanilou online jízdou do srdcí a peněženek vašich zákazníků, potřebujeme ID PPC systémů, abychom mohli zažádat o přístup. Případně do analytických nástrojů přístup udělit. Jedná se především o následující:
Google Ads ID – Má obvykle formát 123-456-7890 a najdete ho v pravém horním rohu po přihlášení ke svému účtu v Google Ads. Když číslo dostane váš PPC specialista, účet připojí. Vy musíte jeho žádost o správcovství přijmout v sekci Nástroje a nastavení / Přístup a zabezpečení.
Sklik ID – Většinou se jedná o e-mail vlastníka Sklik účtu, například [email protected].
Facebook/Instagram – V tomto případě se jedná o ID Business Managera. Zjistíte ho po přihlášení do systému v sekci Nastavení firmy / Informace o firmě / Informace o Business Manageru.
Google Analytics – Po přihlášení do Google Analytics kliknete v levém dolním rohu na ikonu Správce. Zde můžete, ideálně na úrovni účtu, přiřadit práva Editor zadáním příslušné e-mailové adresy PPC specialisty.
Informace o vás a o firmě – váš byznysový „Tinder profil“
Abychom vymysleli atraktivní kampaně, které přitáhnou zákazníky, potřebujeme o vás vědět co nejvíc. Prohlédneme si webové stránky, chceme znát konkurenční výhody a „USP“, neboli jedinečné prodejní argumenty. Bude nás zajímat, koho považujete ve vašem rybníčku za konkurenci. A taky, jaká je sezónnost vašeho byznysu a kde geograficky působíte.
Cíle kampaně – kam náš vztah směřuje? (A kdo za to zaplatí)
Co nemůžeme změřit, nemůžeme ani řídit. Už na začátku si stanovíme cíl, ke kterému ruku v ruce jdeme. Chcete zvýšit návštěvnost vašeho webu? Maximální dohledatelnost, abyste se s placenou reklamou zobrazovali co nejčastěji nad výsledky organického vyhledávání? Navýšit konverze a optimalizovat PNO, tedy podíl nákladů na obratu? Nebo vám jde o všeobecné SEO a o to být na předních pozicích ve vyhledávání? Od vašich cílů se odvíjí celá podoba kampaňového mixu.
Je také potřeba si říct, jaký bude celkový měsíční rozpočet, který na online reklamu máte. Podrobné rozložení měsíční útraty mezi jednotlivé PPC systémy navrhne váš specialista.
Zodpovíme si také, kdo bude platit v jednotlivých systémech platit za inzerci? Buď může probíhat z účtu klienta, nebo agentury.
Kontaktní osoby a komunikační cesty – kdo, co, kdy a s kým
Cíl je jasný: mít horkou linku pro rychlou a efektivní komunikaci při nastavování nebo jakémkoliv měření kampaně. Ideální je kontakt na technickou podporu nebo webaře, který může s PPC specialistou kampaně plnohodnotně řešit.
Pro nasazení obsahových kampaní je potřeba dodat správné podklady. Tam od vás bude specialista potřebovat:
Responzivní obsahová reklama – Jedná se o speciální typ obsahové reklamy skládající se z několika textových polí a grafických elementů včetně volitelného videa. Systém tyhle prvky vhodně kombinuje pro danou reklamní jednotku, aby výsledná reklama podávala co nejvyšší výkon. Technické specifikace a pravidla pro obrázky a loga jsou stejné, jako u tzv. kombinovaných reklam od Seznamu. Specifikace najdete ZDE.
Standardní bannery – Grafické reklamy je potřeba poslat ve formátech GIF, JPG nebo PNG. Soubor nesmí překročit velikost 150 kB. Konkrétní rozměry bannerové reklamy podle typu a platformy naleznete ZDE.
Seznam
Kombinovaná reklama Tento typ obsahové reklamy je zjednodušenou verzí responzivní obsahové reklamy Googlu. Konkrétní technické specifikace pro textová pole, obrázky, loga, odkazy a barvy najdete ZDE.
Standardní bannery – Mezi podporované formáty bannerů patří stejně jako u Google: JPEG, PNG a GIF. Jejich maximálná velikost je 150kB. Parametry bannerové reklamy a požadavky, jak podklady připravit pro použití v kampaních, naleznete ZDE.
Produktový feed
Svatý grál produktových kampaní. Je to soubor informací o všech produktech, které v e-shopu nabízíte k prodeji. Využívá se ve zbožových srovnávačích jako Zbozi.cz nebo Heureka při vytváření produktových kampaní nebo při remarketingu. Umožňuje srovnávačům vytáhnout informace o ceně, dostupnosti a dalších parametrech. Produktový feed získáte buď při založení e-shopu z administrace, žádostí na technickou podporu vašeho řešení nebo pomocí vhodného pluginu.
Tip na závěr: Pro sdílení souborů jako jsou loga, obrázky nebo textové soubory se nám v agentuře osvědčilo využívání nástrojů od Google. Jsou zdarma a fungují. Google Docs, ke kterému mají přístup všichni odkudkoliv. Google Disk, na který pošle klient pouze odkaz a specialista si může v případě potřeby pouze stáhnout, a nezatěžuje se prostor e-mailové schránky.
Tahák neodpověděl na všechny otázky? Zeptejte se nás na přímo!