Co je to PPC reklama?

Jak funguje a co je PPC reklama?

PPC (Pay-Per-Click) zkatka vychází z anglického “Pay Per Click”,což v překladu znamená “Plať za klik”.  Je jedním z nejdůležitějších nástrojů online marketingu, který pomáhá firemním webům získat rychle a efektivně více organické návštěvnosti. PPC kampaně umožňují firmám zobrazovat své reklamy na vyhledávacích stránkách, sociálních sítích a dalších webech. Když uživatel klikne na vaši reklamu, platíte pouze za toto kliknutí. Proto je to velmi efektivní způsob, jak získat nové zákazníky, zvýšit prodeje a zlepšit svou ROI.

Co Vám většina agentur neřekne

V obecném povědomí je pojem PPC vnímán a dlouhodobě zažit jako jakákoli reklama, kterou lze tzv. “prohliknout”. Což je značně nepřesné, protože PPC v zásadě reprezentuje pouze jeden platební model. A to CPC (Cost Per Click), v překladu “Cena za klik”. Platebních modelů je samozřejmě dostupných víc. Např. model CPM (Cost Per Mile), Cena za tísíc zobrazení atd.

Proč tedy zrovna PPC?

PPC je zjednodušené, zástupné pojmenování na základě uživatelsky nejoblíbenějšího platebního modelu.

Mezi hlavní výhody PPC kampaně patří:

  1. Okamžité výsledky

    S PPC kampaněmi můžete okamžitě získat návštěvníky na své webové stránky a zvýšit tak své prodeje. To je velký rozdíl oproti organickému způsobu SEO (Search Engine Optimization), kdy je třeba nějaký čas, než se výsledky projeví.

  2. Cílení na relevantní publikum

    PPC kampaň umožňuje cílit na konkrétní publikum podle různých kritérií, jako jsou klíčová slova, geografická poloha, věk, pohlaví, zájmy a další faktory. To znamená, že můžete efektivněji oslovit lidi, kteří se pravděpodobněji stanou zákazníky.

  3. Placení pouze za kliknutí

    PPC kampaň funguje na principu placení pouze za kliknutí na vaši reklamu, což znamená, že neplatíte za zobrazení reklamy, ale pouze za skutečné interakce s ní. To znamená, že můžete efektivněji využít svůj reklamní rozpočet.

  4. Přizpůsobitelnost

    PPC kampaň umožňuje rychlé a jednoduché úpravy vaší reklamy nebo kampaně podle aktuálních potřeb a výsledků. Můžete změnit klíčová slova, nabídku na kliknutí, cílovou stránku a další faktory.

  5. Měřitelnost

    PPC kampaň umožňuje snadné měření výsledků a návratnosti invest

 

PPC systémy

Google Ads

Google Ads (dříve známý jako Google AdWords) je PPC systém od Googlu. Lze oslovit uživatele po celém světě. Reklamy je možné zobrazit ve vyhledávání na Googlu a stovkách partnerských webech, patřících Googlu. Dále je možné reklamy zobrazit i v obsahové síti Googlu, což je skupina více než 2 milionů webů, videí, aplikací a další tisíce partnerských webů po celém světě. Např. YouTube, Blogger, Gmail aj. A to jak zahraniční, tak české. Tímto lze oslovit více než 90% uživatelů na celém světě. 

Sklik

Sklik je český PPC systém společnosti Seznam. Jedná se o český PPC systém a reklamy je tak možné zobrazovat “pouze” v rámci ČR. V rámci Skliku je možné spouštět reklamy ve vyhledávání na Seznamu a partnerských vyhledávačích (videa.seznam.cz, obrazky.cz a sbazar.cz). V rámci obsahové sítě Skliku máte možnost oslovit až 95% uživatelů českého internetu. A to na více než 3 000 webech. Např. Seznam.cz, Prozeny.cz, Novinky.cz Sauto.cz, Sport.cz, Idnes.cz a mnohé další.

Je jich víc

Za zmínku stojí ještě Microsoft Ads. Dříve známý jako Bing Ads. Jeho prostřednictvím je možné zobrazovat reklamy ve vyhledávačích Yahoo!, Bing a partnetských stránkách MSN.com aj.

Nevýhodou je, že zásah uživatelů Microsoft Ads je v našich končinách hodně omezený. Zpravidla několikanásobně menší, než v případě Googlu či Sezamu.

 

Pro další tipy, jak využít PPC reklamy ve vašem podnikání, přečtěte si náš článek zde:

Co jsou to PPC reklamy a jaké zvolit pro váš byznys?

ODEBÍRAT newsletter

Držte krok s online marketingem