AI nástroje v marketingu

Lednový Marketing Meeting zmapoval neustále se rozšiřující možnosti, jak využít umělou inteligenci při tvorbě nejen reklamního obsahu.  

 

První letošní konferenci, jež pod hlavičkou Marketing Meeting připravuje platforma Tuesday Business Network, zasvětili organizátoři novinkám v oblasti AI nástrojů určených primárně pro marketingové profesionály. Podobnému tématu se věnoval i lednový #VISIčtvrtek s podtitulem AI revoluce v marketingu.

 

Umělá inteligence pomůže i s testováním

Vítězslav Klement z agentury Lost Bunny Communication shrnul aktuální nabídku nástrojů a způsoby, usnadňující pomocí umělé inteligence práci marketérům. Prostřednictvím nástrojů jako je Clink, Runway/Imagine.art nebo HeyGen můžete nejen generovat obrázky a videa, ale také je naklíčovat do grafických podkladů z prostředí vaší firmy. Odpadá i nutnost využívat fotobank. 

Podle Klementa se hodí i na A/B testování, což z pohledu zadavatele znamená další úsporu. Zvládnou dabing do takřka libovolného jazyka, což se hodí třeba při vytváření stále populárnějších AI avatarů. Virtuální trenérku fit_aitana sleduje na Instagramu téměř čtyři sta tisíc uživatelů a AI maskota Emmu využívá zase německá centrála cestovního ruchu.

 

Nasazení AI v reklamní agentuře

Zapojení umělé inteligence do každodenního chodu reklamní agentury přiblížil Zdeněk Bašus z pražských Leo Burnett & MSL, patřících do globální sítě Publicis. Její stratégové a kreativci pracují s in-house vyvinutým AI nástrojem Brain Waves

Zdeněk připomněl aplikaci Luma, která dokáže rozhýbat nahranou fotografii nebo z ní vytvořit 3D prostředí. Přímo reklamním agenturám je pak určen placený tool Neurons, který podle výsledků několika tisíců testovaných kreativ dokáže určit, jak budou diváci vnímat vytvořenou reklamu. K vámi nahrané kreativě aplikace vytvoří heatmapu s body, které budou spotřebitelé sledovat. 

 

Co nového umí ChatGPT?

Novinky v placené verzi ChatGPT 4.0 shrnula Oldřiška Hradcová ze Včeliště. Za nejzásadnější považuje vytváření projektů, tedy složek, do nichž je možné nahrát vlastní soubory s podklady. Díky volbě Reply Function je nově možné označit pouze tu pasáž, kterou chcete ve výstupu opravit, a připojit k ní komentář s naformulovaným požadavkem. 

Pro úpravy dlouhých textů je v ChatGPT určena nová položka Canvas. Na pár kliknutí dokáže upravit třeba jejich tonalitu, stupeň odbornosti, případně je podle potřeby zkrátit nebo prodloužit. Oldřiška také zmínila dvojici osvědčených nástrojů pro rozpoznávání textů vygenerovaných pomocí umělé inteligence nebo jejich opravy. Jedná se o aplikace Originality AI a GPTzero.

 

Umělá inteligence zvládne ledacos

AI nástroje v marketingu1

O praktické využití AI se v agentuře Etnetera Motion stará její strategický ředitel Michal Bubeníček. Prezentaci postavil na konkrétních nástrojích a způsobech jejich využití. V zájmu maximální autenticity vygenerovaných fotek doporučil do Midjourney zadat jako součást promptu konkrétní typ fotoaparátu. Pro tvorbu videí podle textového zadání doporučil aplikaci Sora, která ale zatím není z ČR dostupná.

Na zpracování statistických údajů a datovou analytiku je podle něj ideální Uriux. Google Notebook zase umí z poskytnutých dat vygenerovat podcastový rozhovor nebo dotazník Brainstorming nápadů pro síť TikTok zvládne její Symphony Assistant. Z hlediska nákladů se vyplatí CrewAI, nabízející více AI nástrojů za jednu cenu. 

Pro tvorbu zmiňovaných AI avatarů se hodí Captions. Na vytvoření voiceoverů pro videospoty vyzkoušejte ElevenLabs, na generování písniček SunoAI. Přehled o AI novinkách zajistí Future Tools, o zábavu se postará Random AI Generator. Každopádně nezapomínejte, že využití AI musí vždy schválit právníci ze strany klienta!

 

Online práva se státní dotací

Na Bubeníčkův závěr plynule navázala advokátka Petra Stupková z kanceláře Legitas. Pro bezproblémové využívání umělé inteligence během přípravy marketingových kampaní je podle ní zásadní naprostá transparentnost, funkční zpětná kontrola a jasná domluva s klientem.

Upozornila také, že 3. února odstartuje další kolo grantových pobídek na IP skeny. Jedná se o kompletní diagnózy duševního vlastnictví včetně online prostoru a pořízení odpovídajících ochranných známek. 

Jan Brychta

Jan Brychta

Copywriting & PR

Držte krok s online marketingem

ODEBÍRAT newsletter